عنوان خبر

با تایید IRCC، پذیرش اکسپرس انتری براساس دسته‌بندی فعلی ادامه خواهد یافت

سیستم اکسپرس انتری کانادا از ماه می سال 2023، دسته‌بندی جدیدی را برای قرعه‌کشی و اعطای اقامت دائم کانادا معرفی نمود.

این دسته‌بندی که با عنوان Category-based selection شناخته می‌شود؛ با هدف دست‌یابی دولت کانادا به اهداف اقتصادی معرفی شد. لازم به ذکر است که این دسته‌بندی پس از رایزنی‌های عمومی با استان‌ها، مناطق و دیگر ذی‌نفع‌ها مانند اتحادیه‌ها، کارفرمایان، سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات اسکان، گروه‌های مدافع کارگران و محققان مهاجرت اجرایی شد.

هدف اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) از جدا کردن نامزدها براساس معیارهای جدید، دعوت از تازه واردانی است که می‌توانند نیازهای جدی بازار کار کانادا در زمینه‌های اقتصادی و رفاهی برطرف کنند. IRCC اعلام نموده که پذیرش متقاضیان براساس این دسته‌بندی را در سال 2024 نیز ادامه داده و آن‌ها را در اولویت قرار خواهد داد. اگر قصد دارید از طریق سیستم اکسپرس انتری، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا بهره‌مند شوید.

دسته‌بندی فعلی نامزدها‌ی اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری کانادا براساس Category-based selection، 6 دسته از نامزدها را هدف قرار داده است که شامل موارد زیر هستند:

  • تسلط به زبان فرانسه (French language proficiency)
  • مشاغل بهداشت و درمان (healthcare occupations)
  • مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • مشاغل تجاری (trade occupations)
  • مشاغل حمل و نقل (transport occupations)
  • مشاغل کشاورزی و دامداری (agriculture and agri-food occupations)

البته لازم به ذکر است که با وجود معرفی دسته‌بندی فعلی، پذیرش‌های عمومی نیز هم‌چنان برگزار می‌شوند. IRCC در سال 2023، برای بیش از 16.000 متقاضی در 17 قرعه‌کشی جداگانه براساس Category-based selection، دعوت‌نامه (ITA) ارسال نمود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره سیستم اکسپرس انتری کانادا در سال 2023، مقاله بررسی جامع سیستم اکسپرس انتری کانادا در سال 2023 را مطالعه نمایید.

پذیرش‌های برگزار شده اکسپرس انتری در سال 2024

در حال حاضر، 6 پذیرش در سال 2024 برگزار شده که 4 پذیرش به صورت عمومی و 2 پذیرش براساس Category-based selection بوده است. اطلاعات قرعه‌کشی‌های برگزار شده را در جدول زیر مشاهده کنید.

تاریخ برگزاری

مدل پذیرش

تعداد دعوت‌نامه ITA

حداقل امتیاز CRS

10 ژانویه

عمومی

1510

546

23 ژانویه

عمومی

1040

543

31 ژانویه

عمومی

730

541

1 فوریه

تسلط به زبان فرانسوی

7000

365

13 فوریه

عمومی

1490

535

14 فوریه

مشاغل بهداشت و درمان

3500

422

 

برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره سیستم اکسپرس انتری کانادا و ارزیابی شرایط خود، از مشاوره‌های رایگان تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده کنید. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با شما ارتباط برقرار کنیم..

 

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...