عنوان خبر

اقامت موقت کانادا از پاییز 2024 محدود خواهد شد

اقامت موقت کانادا طی 3 سال آینده کاهش خواهد یافت و براساس اطلاعات منتشر شده توسط دولت کانادا، جمعیت مقیمان موقت از 6.2 درصد به 5 درصد، در مقایسه با کل جمعیت این کشور خواهد رسید.

در حال حاضر، 42 درصد از جمعیت مقیمان موقت کانادا را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. البته اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) چندی پیش خبر رسمی درباره محدودیت صدور ویزای تحصیلی را اعلام نموده بود. 9 درصد از این جمعیت را نیروی کار خارجی موقت (TFWP) تشکیل داده و 5 درصد را پناهجویان تشکیل داده‌اند. هم‌چنین 44 درصد از جمعیت مقیمان موقت را نیز، نیروهای کار خارجی تحت برنامه IMP نظیر دارندگان مجوز PGWP، ویزای ICT و ... تشکیل داده‌اند. لازم به ذکر است که هنوز دولت، چگونگی کاهش تعداد جمعیت دارای اقامت موقت کانادا را اعلام نکرده و مشخص نیست که این کاهش با چه تناسبی در میان این دسته‌بندی‌ها تقسیم خواهد شد. اگر قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید و نیاز به اطلاعات تخصصی دارید؛ فرم ارزیابی را تکمیل نموده و از مشاوره‌های تیم مهاجرتی ایران کانادا استفاده کنید.

چرا دولت کانادا، درصد جمعیت دارای اقامت موقت کانادا را کاهش خواهد داد؟

طبق سخنان مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، تعداد افراد دارای اقامت موقت کانادا به 2.5 میلیون نفر رسیده که معادل 6.2 درصد از جمعیت کانادا در سال 2023 است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد قرار است طی 3 سال آینده به 5 درصد کاهش پیدا کند. در راستای این تصمیم، کارفرمایان کانادایی در اکثر بخش‌ها برای تکمیل نیروی مورد نیاز خود، تنها مجاز به استخدام نیروی کار خارجی تا سقف 20 درصد هستند. هم‌چنین، کارفرمایان می‌بایست قبل از درخواست برای مجوز LMIA، پناهجویان و افراد دارای مجوز کار باز را استخدام نمایند.

از جمله دلایل عنوان شده برای این کاهش، رسیدگی به چالش‌ها و نواقص سیستم مهاجرتی کاناداست و مسائل مهم دیگری هم‌چون بالا رفتن هزینه‌های زندگی و بحران مسکن نیز بر آن اثرگذار است. به علاوه با توجه به افزایش نرخ بیکاری در کانادا، فاصله کم‌تری میان نیروی کار و فرصت‌های شغلی موجود در این کشور وجود دارد که نشان‌دهنده کاهش نیاز به نیروی کار خارجی موقت نسبت به سال‌های اخیر است.

البته باید توجه داشت که وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه خود اعلام نموده که اعطای اقامت دائم کانادا (PR) تمرکز بیش‌تری پیدا خواهد کرد و برای تبدیل اقامت موقت کانادا به دائم، قرعه‌کشی‌های داخلی بیش‌تری برگزار می‌گردد. این مسئله درباره برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) نیز صادق است.

در صورتی که قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ بهتر است هر چه سریع‌تر اقدامات اولیه را آغاز کنید. برای دریافت مشاوره رایگان، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...