عنوان خبر

آمار صدور کارت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در سال 2023

اخذ اقامت دائم کانادا از مزایای بسیاری برای داوطلبان برخوردار است و دانشجویان بین‌المللی نیز، پس از اتمام تحصیل خود و اخذ مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) شرایط مورد نیاز را کسب نموده تا واجد شرایط دریافت PR شوند.

اخذ اقامت دائم کانادا یکی از مهم‌ترین اهداف متقاضیانی است که از طریق ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنند. سال 2023، سال مهم دیگری برای مهاجرت به کانادا بود و با افزایش سطوح مهاجرت، نیازهای جمعیتی و هم‌چنین بازار کار این کشور مورد حمایت دولت کانادا قرار گرفت. یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مقیم دائم کانادا که هر ساله آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهند؛ دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل هستند. فرصت‌های مهاجرتی IRCC، موقعیت‌های شغلی فراوان، نرخ اشتغال بالا، استاندارد بالای زندگی و ... از جمله دلایل ماندگاری دانشجویان در این کشور هستند. در ادامه این مقاله، آمار اقامت دائم کانادا در سال 2023 (با تمرکز بر دانشجویان بین‌المللی) را بررسی نموده و سپس با ارائه تحلیل‌های دقیق، راهنمایی مناسب را در اختیار شما هم‌وطنان عزیز قرار خواهیم داد. اگر قصد دارید از طریق گرفتن پذیرش دانشگاه یا کالج، ویزای تحصیلی کانادا را اخذ نمایید؛ می‌توانید برای بررسی شرایط خود، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

چند دانشجوی بین‌المللی در سال 2023، اقامت دائم کانادا را دریافت کردند؟

براساس آخرین داده‌های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در نوامبر سال 2023، 62.410 دانشجوی بین‌المللی، اقامت دائم کانادا (PR) را دریافت نموده‌اند؛ که این تعداد، در مقایسه با آمار مشابه سال 2022 (52.740)، 9.670 نفر افزایش داشته است. این آمار درباره دانشجویانی است که با استفاده از ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت نموده و پس از اتمام تحصیل، با استفاده از مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)، در کانادا ساکن شده و سپس از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC) امتیاز لازم CRS را دریافت کرده و واجد شرایط دریافت دعوت‌نامه (ITA) شده‌اند.

برخی از دانشجویان بین‌المللی نیز، از طریق برنامه مهاجرت استانی (PNP)، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن، اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند. تعداد دانشجویان این روش مهاجرتی در سال 2023، برابر با 23.150 نفر بوده است.

منطقی‌ترین مسیر اخذ اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی کدام است؟

اخذ اقامت دائم کانادا از روش‌های متعددی امکان‌پذیر است؛ چرا که اداره مهاجرت و شهروندی (IRCC) به منظور تامین نیروی کار مورد نیاز این کشور، مسیرهای متنوعی را تعریف نموده است. اما منطقی‌ترین مسیر برای اخذ PR، روشی است که به صورت داستان (تجربه‌نگاری یکی از مشتریان تیم مهاجرتی ایران کانادا) به آن پرداخته خواهد شد.

مسیر اخذ اقامت دائم کانادا توسط امیر

امیر یک دانشجوی بین‌المللی ایرانی است که به تازگی یک دوره 2 ساله کالج در رشته مهندسی عمران را به پایان رسانده است. از آن‌جایی که کالج محل تحصیل امیر، یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) است و دوره تحصیلی او واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) است؛ برای دریافت این مجوز درخواست می‌دهد. امیر پس از دریافت PGWP، واجد شرایط کار برای اکثر کارفرمایان صنایع مختلف کاناداست. مجوز امیر دارای اعتبار 2 ساله است و به دلیل پیدا کردن شغل و کسب تجربه کاری، واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا است. اکثر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی، حداقل به یک سال تجربه کاری تمام وقت نیاز دارند.

امیر تصمیم گرفته از طریق سیستم اکسپرس انتری برای مهاجرت از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC) درخواست دهد. او باید در طول اقامت خود با استفاده از مجوز PGWP، یک سال تجربه کاری تمام وقت به دست آورد (لازم به ذکر است که تجربه کاری به عنوان دانشجو، محاسبه نمی‌شود). این تجربه کاری باید در همان سطح تجربه آموزشی و مسئولیت‌های آموزشی طبقه‌بندی مشاغل ملی (NOC) و 1560 ساعت کار (معادل 30 ساعت کار تمام وقت در هفته برای مدت یک سال) باشد.

علاوه بر این، موقعیت شغلی امیر باید در سطح TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا TEER 3 باشد. امیر پس از کسب تجربه کاری می‌بایست در آزمون زبان نیز شرکت نموده و بسته به سطح (TEER) موقعیت شغلی خود، نمره معادل معیار زبان کانادایی (CLB) 5 الی 7 (در هر 4 مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) را کسب کند (انگلیسی یا فرانسوی). امیر پس از به دست آوردن شرایط فوق، می‌تواند پروفایل خود را در استخر اکسپرس انتری وارد نموده و منتظر دریافت دعوت‌نامه (ITA) درخواست اقامت دائم کانادا باشد. او پس از دریافت دعوت‌نامه، 60 روز فرصت دارد تا دیگر مدارک مورد نیاز را برای طی شدن پروسه اخذ PR ارائه دهد. البته به جز مسیر فوق، مسیرهای دیگری نیز برای تبدیل شدن به مقیم دائم کانادا وجود دارد که با توجه به شرایط متقاضی، قابلیت اقدام دارد.

اگر قصد دارید از طریق اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت نمایید و سپس برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنید؛ لازم است که از اولین قدم، انتخاب‌های درستی داشته باشید تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشوید. تیم مهاجرتی ایران کانادا با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و با تجربه، شرایط و علایق شما را به دقت بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را برای شما طراحی و اجرا می‌کند. با استفاده از خدمات تیم مهاجرتی ایران کانادا، پروسه پیچیده مهاجرت به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل خواهد شد. برای شروع همکاری، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.

دسته بندی ها
مهاجرت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما بهترین مسیرهای مهاجرتی رو به شما معرفی می‌کنیم و تمام خدمات اخذ ویزا رو با بالاترین استانداردها ارائه می‌دیم. با استفاده از خدمات ایران کانادا، مهاجرت خیلی آسونه؛ چون ... با یه تیم کنارتیم ...